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A little article about Goldeneye X

 
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Cervantes
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Joined: 20 Nov 2010
Posts: 3
Location: France

 PostPosted: Sat Nov 20, 2010 8:53 am    Post subject: A little article about Goldeneye X Reply with quote Back to top

Hi Everyone ! Very Happy

I've recently discovered your work and I have to say that I really enjoyed it as a huge fan of both Goldeneye and Perfect Dark 64. It's really awesome and I'm really stunned about the amount of work you've guys done !

Anyways, I'm part of a retrogaming forum in which we talk about old games and stuff and since I've discovered your awesome work, I would like to share this discovery with all the members of my forum.

That's why I wrote a little article in which I explain what the project Goldeneye X is about.
But before posting my article on the forum, which will probably be published later on the website attached to the forum, I would like your agreement to use both your screenshots and videos.

Here's what I've done:


Quote:

[center]Goldeneye X[/center]
Goldeneye comme vous n'y avez jamais joué.





A l'heure où le très fameux Goldeneye 007 fait un retour remarqué dans le monde de la next-gen sur la Nintendo Wii avec un remake très réussi, des passionnés de la première heure tente de faire perdurer le mythe du célèbre titre original sorti sur Nintendo 64 en créant un « mod » qui, comme son nom l'indique, modifie le jeu de base. Bien plus qu'une modification, c'est carrément un portage que nous propose l'équipe.

Ces passionnés se sont lancé le défi de porter le jeu Goldeneye dans Perfect Dark 64 afin d'utiliser ses nombreuses fonctionnalités et surtout, son moteur graphique. En effet, le moteur, celui de Goldeneye en amélioré, permet beaucoup plus de folie !
Qui n'a jamais rêvé de jouer avec des bots dans la map « Archive » ? Eh bien, ce rêve est désormais rendu possible grâce à ce fabuleux travail que nous livrent cette bande de moddeurs fous !

Initié en Mars 2010, le projet aura mis pas moins de 8 mois pour aboutir. C'est en effet le 10 Octobre dernier qu'est sortie une version stable et aboutie du projet Goldeneye X. Il reste cependant beaucoup à faire, le but à terme étant de transférer l'intégralité du contenu de Goldeneye sur Perfect Dark 64.




A l'heure actuelle, le mod propose déjà beaucoup de contenu. La plupart des niveaux, des personnages, des musiques, des armes et des modes de jeu ont été porté. Les simulants de PD64 ont été rescriptés pour être parfaitement supporté dans les niveaux de Goldeneye. On peut évidemment, à l'instar de Perfect Dark 64, changer les têtes des joueurs de GE pour les mettre sur un autre corps. Rien ne vous empêche alors de mettre la tête d'Orumov sur le corp de Boris ! Et si les possibilités du mode « Simulateur de Combat » de PD64 n'était pas suffisant, imaginez les améliorations qui pourraient être apportées aux missions !! Le portage des missions a été un succès, elle jouissent désormais des fonctionnalités de Perfect Dark 64. Vous voulez jouer en contre-opération ou en coopératif sur Goldeneye avec un ami ? Ils l'ont fait pour vous ! La modification de l'intelligence artificielle des PNJ de Goldeneye, la gestion de la météo, lumière dynamique et même ajout de dialogues et de voix-off est également de la partie! C'est pas beau tout ça ?!


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EM6igfmrnGQ[/youtube]

Il reste certes beaucoup à faire, de nombreux bugs font fréquemment leur apparition mais nous ne pouvons que saluer le travail colossal qu'a accompli cette équipe d'irréductibles. Ils ne comptent évidemment pas s'arrêter en si bon chemin et se sont lancés d'ores et déjà dans l'amélioration du contenu déjà présent (amélioration des textures, sons etc …), l'ajout d'autres niveaux et cherchent actuellement des acteurs pour généreusement prêter leur voix (en anglais bien sûr !).
Cela va prendre du temps, mais cette premier avant-goût est sûrement suffisant pour démontrer à quel point un jeu déjà aussi génial qu'est GoldenEye pourrait devenir.

This is GoldenEye... like you've never experienced it before.

Credits:

Wreck: Props, armes, personnages, fichiers des niveaux, textures, texte, édition générale.
SubDrag: Musique, et les outils d'éditions. Sans lui, le portage des niveaux n'aurait pas été possible. Point.
00action: Carte Facility (entre autres), parmi beaucoup d'autre qui viendront prochainement.
Dragonsbrethren: Musique, clipping des niveaux Cave et Complex et ses suggestions très utiles..
Radorn: Beta-testing des armes .




It's in French as you can see because I'm French ... good point captain obvious !
I've credited all you guys and if I'm not mistaken I forgot nobody.

Thanks for reading and pardon my broken english.

Bye.
 
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Trevor
007
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Joined: 15 Jan 2010
Posts: 872
Location: UK, Friockheim OS:Win10-Skip PerfectGold:v4

 PostPosted: Sat Nov 20, 2010 10:23 am    Post subject: Reply with quote Back to top

Looks good, as long as it doesnt say "dont come here because all people do is fight" then yeah, good post. Laughing

Trev
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acceptable67
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Joined: 16 Jan 2010
Posts: 1733
Location: Florida

 PostPosted: Sat Nov 20, 2010 11:09 am    Post subject: Reply with quote Back to top

I must agree, this looks very nice ^^

[P.S. My browser: 'This page is in French, would you like to translate it?']

Ohh dear.

Razz
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Rare wrote:
Perfect Dark Forever.
 
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EternallyAries
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Joined: 05 Oct 2009
Posts: 1942
Location: Las Vegas

 PostPosted: Sat Nov 20, 2010 11:32 am    Post subject: Reply with quote Back to top

Quote:
Looks good, as long as it doesnt say "dont come here because all people do is fight" then yeah, good post.

Trev


Lol we dont fight Trevor.
_________________
There totally nothing to read here.
 
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Trevor
007
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Joined: 15 Jan 2010
Posts: 872
Location: UK, Friockheim OS:Win10-Skip PerfectGold:v4

 PostPosted: Sat Nov 20, 2010 3:09 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

I know, it was a joke though. Smile

Trev
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EternallyAries
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Joined: 05 Oct 2009
Posts: 1942
Location: Las Vegas

 PostPosted: Sat Nov 20, 2010 3:53 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

Oh ok.
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There totally nothing to read here.
 
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Cervantes
Agent
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Joined: 20 Nov 2010
Posts: 3
Location: France

 PostPosted: Sat Nov 20, 2010 3:54 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

Thanks. Wink

Goldeneye X is so awesome it really deserves some little advertising. More people need to know about it.
I think I'll even add a link to goldeneyevault.com in my article.

I don't know who made these pictures and the youtube video but I need his permission to use it in my article. I could have used them without his consent ... but hey you gotta render unto Caesar the things which are Caesar's !

Trevor wrote:
Looks good, as long as it doesnt say "dont come here because all people do is fight" then yeah, good post. Laughing

Trev


Laughing Laughing

No, don't worry, I'm not ! Wink
Moreover, I noticed that the atmosphere here is really friendly so no reason to speak ill about you guys ! Wink
 
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Spyster
007
007


Joined: 14 May 2009
Posts: 1153
Location: Scotland

 PostPosted: Sun Nov 21, 2010 7:34 am    Post subject: Reply with quote Back to top

Pictures were made by the project lead Wreck.

Video was made by TH126 (same username here and on youtube)
_________________
HackBond
 
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Cervantes
Agent
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Joined: 20 Nov 2010
Posts: 3
Location: France

 PostPosted: Sun Nov 21, 2010 12:32 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

OK, thank you. I'll credit them then.

Keep up the good work, bye ! Very Happy
 
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Wreck
Administrator
Administrator


Joined: 14 Dec 2005
Posts: 6717
Location: Ontario, Canada

 PostPosted: Sun Nov 21, 2010 8:18 pm    Post subject: Reply with quote Back to top

Thank you very much for writing your excellent article. I was able to translate it using a Google application online, piece-by-piece. You have my total permission to use any of the images I've created, and I can't see TH126 having any problems with you using his YouTube video (so long as he is credited for his work on it, of course). I'm always happy to get the word out on this project and gain more interest from other people and communities. Very Happy
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